MOA IS HER NAME ✖

Less på mänskligheten

Publicerad 2014-01-30 20:01:43 i Bilder,

Idag hände en ganska jobbig sak på bussen. Hela bussen var full från region och vi körde till Brogatan där fler skulle på. Jag hade en plats vid 4:säterna. 

Det kommer en tjej in, påverkad tror jag med en hund. Spelar ingen roll egentligen hon trillade vid barnvagnsplattserna med ansiktet först på en stång och låg kvar. Panik fick jag, upp på fötter vet knte om jag ska säga till chauffören först eller hjälpa tjejen. Hjälper tjejen först endå som ligger mitt i mellan 3 pers som inte gör ett skit. Precis som resten av bussen!! Som tur va kom de in en kille som kunde namnet på tjejen osv. Vi pratade med henne medans hela bussen kollade på. Tillsist kom chauffören och kollade läget. Hon fick min plats på bussen och jag stod den resan hem och kollade på henne hela tiden. 

Jag blir allvarligt talat chockad att ingen annan gör något. Jag borde inte bli då jag nyss sett en föreläsning om sånt här att om ingen annan tar tag i det gör inte dom det heller även om det gäller liv och död. Bullshit säger jag. Vafan är de för psykologisk skit att skylla på huh? 
Jag tog iaf första steget och kommer att göra det om ingen annan hinner före mig. 
Allt för mig idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Hej Mina vänner! ni flesta som läser känner ju mig, men för er andra kanske det är bra att varna er vad ni gett er in på. Här kommer oregelbundna inlägg, seriösa som oseriösa. följ med mig i min vardag om ni vill.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela